livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

100 miljoner i Jackpott!

Kategori: Allmänt

Idag är det lördag och det innebär trav i min värld, idag är det stor Jackpott på V75 100 miljoner till en ensam vinnare. Känns ju otroligt mycket pengar som finns att vinna. Nu är det ju väldigt sällan någon är själv om 7 rätt men helt omöjligt är väl det inte. Så det är bara att leva på hoppet även om jag hellre skulle se att 100 vinnare får en miljon var. Det är ju roligare att ler får vinna. Men det är ju vad jag tycker det. Men det är ju min blogg och då får jag tycka och tänka precis som jag vill. Idag är det annars en väldigt seg dag med värk i kroppen som gör att jag känner mig rätt nere. Det kommer ändra sig snart kanske redan imorgon. Men detta är priset jag betalar för vår härliga dag som vi hade igår. Men imorgon ska hela kroppen få lite återhämtning då jag ska till min finaste vän på massage. Ska bli skönt och tror att det kommer bli exakt det som jag behöver. Jag försöker att tänka positivt men det tar emot. Jag är så innerligt trött på att så fort jag gör något kul och har en rolig och rörlig dag så blir nästa dag ett helvete. Men det är inget jag kan ändra på min kropp fungerar så här. Men jag hatar det.

 

Från och med 13 juni så släpper folkhälsomyndigheten på reseförbudet så då får vi resa som vi vill i Sverige och det ska bli så otroligt skönt. Jag har bokat vår första tripp för sommaren och den går såklart till min favoritstad. Ni som känner mig vet att jag menar Göteborg. Det ska bli så himla mysigt att få komma till Göteborg och mitt favorithotell Gothia Towers. Sen ska vi ju naturligtvis umgås med våra finaste vänner. Så härligt att äntligen få röra sig lite i landet och även om man får tänka sig för vart man är så är det värt det bara man får komma bort ett tag. För jag fungerar så i alla fall att jag behöver få komma bort ibland för att kunna uppskatta det jag har hemma. Jag vet om jag hade varit frisk så hade jag gjort ännu fler saker och upplevt ännu mera. Nu ser ju verkligheten inte ut så men jag gör det jag kan och det är det som jag vill lägga mina pengar på upplevelser som blir fina minnen att bära med sig. En del vill ha fina saker, dyra smycken osv. Jag vill ha och behöver upplevelser.

Önskar alla en härlig lördag – hoppas att ni får njuta lite i solen – jag slappar i soffan och det mest ansträngande idag blir att laga mat.

Kram Linda

Kommentera inlägget här: