livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Avslappning – Återhämtning.

Kategori: Allmänt

Nu har jag haft några jobbiga dagar och då tar det all min energi att orka jobba, ta hand om det viktigaste hemma. Jag kan inte säga exakt vad som är el men har en jobbig känsla i kroppen och det värker och jag kan inte riktigt slappna av riktigt. Därför blev det ingen blogg skriven igår. Men idag kände jag att lusten till att skriva fanns och även lite energi. Har precis kommit hem från något som jag tror är viktigt för min kropp. Min kropp har fått en härlig, skön massage av min finaste vän. När man får gå och lägga sig där och bli ompysslad så känns det bra. Får nog räkna med lite ömhet i kroppen någon dag men jag tror att det är värt det. Jag har bestämt för mig att fortsätta med regelbunden massage för jag tänker att jag är värd det. Om jag inte satsar på mig själv och kroppen vad ska jag då satsa på? Inte alla har den förmånen att ha en av sina bästa vänner som massör. Det är skönt och väldigt avslappnat vi känner varandra så himla väl så att man aldrig behöver känna någon osäkerhet eller otrygghet. Just nu tror jag att det är väldigt viktigt för mig. Jag kan bara njuta av det till 100 %. Det är det viktigaste att jag tar hand om mig och alla delar hänger ihop.

 

Jag har alltid haft lätt att sätta andra främst och ”ta hand om” alla andra jag ser det inte som ett krav eller så men jag tycker det är kul att finnas här för människor på många sätt. Men jag måste bli bättre på att sätta mina egna behov längre fram. Vad behöver jag, måste jag alltid vara duktiga Linda. Varför är förväntningarna på mig själv så mycket högre än på någon annan? Nej jag ska ta tag i detta nu och tänka på mig också. Jag måste ta hand om mig, jag måste få unna mig saker, kläder och sådant jag mår bra av och vill ha. Jag kommer finnas här för andra också såklart för det är lika naturligt för mig som att andas. Men förändringen jag ska göra är att jag ska försöka prioritera upp mig lite mer och försöka bli bättre på att tänka på vad jag behöver och behöver jag vila en dag då vilar jag, vill jag shoppa en dag så gör jag det. Jag ska göra det som just jag mår bra av. Så nu ska jag ta tid och titta på serien jag följer och återhämta min kropp efter den sköna massagen och tänka på allt jag har i mitt liv som jag är tacksam för.

Kram Linda

Kommentera inlägget här: