livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

En vanlig söndag!

Kategori: Allmänt

Vissa dagar händer inget speciellt och idag är en sådan dag. En dag som vi bara har gjort ingenting och det är också skönt man får tid att tänka, slappa, kolla serier och ladda inför en ny arbetsvecka. Jag har ju skrivit om detta innan att ta vara på tiden och låta varje dag vara viktig. Men det är bara jag som kan göra mina dagar viktiga för mig och du för dig. Man har en förmåga att hela tiden längta framåt. Man längtar till helgen och man längtar till semester mm. Men man måste försöka att njuta av livet här och nu. Vissa dagar är såhär lata som denna dag varit man gör ingenting egentligen men det är också väldigt mycket värt.

Det jag har gjort idag är att jag börjat tänka på vår semester och planera vart vi ska åka i sommar det blev inte som vi planerat. Vår resa kommer inte bli av på grund av Corona pandemin och det är som det är men vi bor i ett fantastiskt fint land så jag vet att vi kommer att kunna ha det mysigt ändå. Det finns många fina ställen som man kan upptäcka i sommar. I år kommer vi satsa på Västkusten då detta är något vi älskar. Det lugna och fina vid havet det kan ge mig sådant lugn och det är precis vad jag behöver efter 2019. En lugn härlig semester utan stress och press. Jag njuter av att komma hemifrån och se något annat men har under åren insett att vara borta veckovis fungerar inte för mig så i år ska vi göra det annorlunda i år ska vi åka kortare turer och åka hem mellan och landa och vila och sen ut en sväng till. Jag hoppas och tror att det ska bli bättre. Vi kommer att få ta det som det kommer. Men allt hänger ju också på vad som kommer hända med Corona.

Idag blir det ett kort blogginlägg men så är det ibland.

Kram Linda

Kommentera inlägget här: