livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Förändringens tid är här.

Kategori: Allmänt

Har precis kommit hem från vår cykeltur nu är allt som vanligt igen. Lucas är hemma och var med mig och cyklade en sväng. Vi tog idag även den långa turen. Efter halva sträckan kom det ifatt en kille som började prata med Lucas. Han cyklade med oss en bit. Jag först och grabbarna bakom. Av deras diskussion att döma så hade den här killen precis gått ur 6:an och skulle börja 7:an till hösten och Högstadiet och han ville veta av Lucas hur det var att börja där. Jag skrattade lite för mig själv när de diskuterade och det slog mig att det är ett stort steg att gå från mellanstadiet till högstadiet. Jag fick aldrig den förändringen för jag gick i samma skola 1-9 och man bytte bara länga. Men det var ju ändå samma skola och man längtade längst ner till friheten och håltimmar och hänga i cafeterian som man bara fick göra när man gick på högstadiet. Men jag tänka mig för dem som gick på andra skolor tyckte precis som den killen vi träffade idag gjorde. Livet tar en vändning och man vet inte vart det slutar, vad ska man förvänta sig och så vidare. Men Lucas gjorde ett bra jobb och sa att han tycker skolan är kul och att det kommer gå bra. Tror att det kändes bra för killen att höra det. Lucas är bra på sådant att lugna folk som är oroliga han har ett sådant sätt att känna in. Det är nog därför alla mindre barn älskar honom och hans kusinbarn älskar att busa med honom. Det är underbart att se när man är mamma. Då har vi lyckats med den biten och det är härligt.

Vi som är vuxna vi vet att livet förändras hela tiden och man får förändras med det. Gilla läget, det är inte alltid kul men man kan ju välja lite själv hur man vill ta det. Vill man göra det till ett problem eller försöker man göra det bästa av det. Jag väljer ofta att se det positivt för det brukar alltid lösa sig på något sätt. Men innan man kommer dit är det tufft. Man får kämpa men av att kämpa lite blir man stark och det är viktigt för nästa gång man ställs inför något likande så vet man att man fixade det sist. Det gör att man blir stark och man lär sig en hel del av sig själv. Ibland kan det till och med vara klokt att tvinga sig till något man inte gärna vill för att man kan uppnå något annat efter. Visst är det svårt till och från så är det för alla även för mig men jag försöker tänka positivt och om jag inte gjort det hade jag inte överlevt.

Kram Linda

Kommentera inlägget här: