livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

När naturen är nära inpå.

Kategori: Allmänt

Har precis kommit hem och landat i soffan efter en skön dag i goda vänners lag. Har umgåtts med en av mina äldsta vänner. Vi umgås inte så ofta längre för vi har väl fullt upp båda två med jobb, familjer mm. Men när vi väl ses så är det alltid så himla trevligt. Mina vänner bor så himla fint någon mil utanför Degerfors. Jag tänkte på det när jag åkte hem nu ikväll. Vilket otroligt fint land vi har och vi har en otrolig natur utanför huset nästan. Det är att vara lyckligt lottad. Ibland är det otroligt hur lite som behövs för att man ska må bra. Det är verkligen de små sakerna som gör livet härligt att leva. Det är ofta som jag känner så att man tror och känner att man måste göra väldigt speciella saker för att ha kul, eller känna sig bortskämd. Men så är det inte man behöver uppskatta livet mer och njuta av tiden man har här och nu.

Veckan som gått har varit ganska jobbig det är har varit mycket att göra med jobb, dåligt med energi och provtagningar och besök hos sjukgymnasten. Nästa vecka blir lika full och det känns som att det behövs lite lång ledigt och det blir det till midsommar som tur är. Man får ta en sak i taget och försöka få in mycket vila och återhämtning. Allt kommer att gå bra, men jag förbereder mig genom att ta det lugnt nu och inte försöka tänka för mycket på det som ligger i framtiden. Man ska njuta av här och nu. Just nu kollar jag midnattstrav från Boden. Det är alltid trevligt när det är trav på tv. En helt ok lördag har jag haft och det är något att vara glad för.

Ha en underbar helg!

Kram Linda

Kommentera inlägget här: