livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Semester tidigt eller sent?

Kategori: Allmänt

Nu börjar det närma sig semester för oss som jobbar i Sverige. I år blir det ovanligt för dem som jobbar i vården. De kanske inte får möjlighet att ta semester som de önskar. Jag hoppas verkligen att de som skjuter eller tar bort semester får någon slags kompensation för det. Jag har många veckor kvar till min semester och det känns nu lite jobbigt och tungt men jag vet att till hösten så känns det skönt för när man har senare semester så får man en kortare höst och vinter. Men som det verkar så blir ju juni månad finare än på många år det verkar till och med bli varmt och fint på midsommar. Men det är klart att det kan ändras ännu. För vi vet ju alla vilket midsommarväder vi brukar ha.

 

Idag är det än väldigt lugn dag och jag vet att jag kommer behöva all kraft jag kan få till nästa vecka men man får ta en dag i taget helt enkelt. Det blir även del besök till vården. Jag känner mig rätt trött på alla besök som jag måste åka på. Såklart är jag jätteglad för all hjälp jag får men det tar sådan energi att hålla ordning på allt. I fredags tog jag nya prover och det är ju alltid lika intressant att se hur jag mår egentligen. Skämt och sido så var det ingen katastrof men det var heller inte så bra som jag hoppats. Men vi får väl se vad sjukvården tycker och tänker om detta till veckan. Man får vara glad att det inte blivit sämre men hade känts bättre om det blivit en förbättring. Jag känner mig fortfarande väldigt matt och trött och det enda jag kan koppla ihop det till är mitt låga blodvärde. Nu är jag ju ingen läkare men jag känner min egen kropp och mitt mående. Så mina antaganden brukar ju stämma ganska bra.

Men nu är det söndag och jag tänker njuta av den så gott jag kan. Nu är det lite söndagstrav som gäller och sen blir det lite sol och god mat och ladda med lite d vitaminer. Man får vara glad för just här och nu som jag ofta kommer tillbaka till och det är för att jag själv ska få in det i min hjärna antar jag. För det är så lätt att se framåt och glömma bort här och nu. Hoppas att ni alla har haft en riktigt skön helg också. Så ni kan njuta av era liv här och nu.

Kram Linda

Kommentera inlägget här: