livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Storhelg!

Kategori: Allmänt

Storhelg!

Nu är det snart dags för en av våra stora helger, de allra flesta brukar fira midsommar och det är väl härligt och i år verkar det som att vi slipper ta på långkalsonger det är ju väldigt härligt om det kan få vara fint och varmt väder. Vi vet alla att midsommar förknippar vi med god mat, lekar och för en del väldigt mycket alkohol. Det är helt ok för alla att fira som man vill. Men jag har bara en önskning. Ni som har barn i er närhet tänk på hur det påverkar dem. Vi vet att storhelger innebär att många barn far illa runt om i vårt land och vi som är vuxna måste alla ta ansvar att se till att inga barn far illa. Vad man dricker och hur mycket man dricker på midsommar kan inte vara viktigare än barnen. Men tyvärr så tänker inte alla på samma sätt. Det gör mig riktigt illa. Jag blir förbannad på föräldrar som låter festen bli viktigare än barnen. Skärpning snälla. Jag vet att någon kanske tycker att jag ska skita i vad andra gör och det ska jag absolut göra när vuxna slutar att utsätta oskyldiga barn för oro och rädsla.

 

Jag kan bara gå till mig själv och visst har jag varit onykter till och från på både midsommar och andra helger. Men jag har ALDRIG varit det när Lucas har varit med. Jag vill inte att han någonsin ska behöva oroa sig för att jag inte har kontroll. Han ska inte behöva ha ont i magen så fort det blir helg för att jag ska dricka. Nej så viktigt har det aldrig varit och kommer inte att vara heller. Det finns annat man kan dricka.

Det blev ett kort blogginlägg idag men ett väldigt viktigt sådant. Vill passa på att önska er alla en riktigt härlig och rolig midsommar!

Kramar Linda

Kommentera inlägget här: