livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Torsdag som är en fredag.

Kategori: Allmänt

Jag har kommit på vad jag gillar, jag gillar och mår bra av att jobba kortare veckor. När man av någon anledning inte jobbar 5 dagars vecka. Imorgon ska jag till Universitetssjukhuset i Örebro det är ju inte att vara ledig på något sätt för det är tider att passa osv. Men det är en dag mindre denna vecka att jobba. Det känns skönt att veta att helgen blir lite längre och att jag kommer ut och får se något annat. Även Lucas är lång ledig både ledig fredag och måndag nästa vecka så han följer nog med till Örebro imorgon och vi kanske kan hitta på något mysigt att göra också inte bara besök på sjukhuset. Det kan jag tycka är härligt och skön kvalitetstid. Det blir en mysigare tur om han är med. Snart är det sommarlov för honom också och känner jag honom rätt så kommer han vilja vara en del med sin pappa och jobba och med Morfar och pyssla. Men det känns bra för jag ska ju jobba ett tag till innan det är dags för semester. Men det känns ju liksom inte lika när man jobbar hemma. Tror att det beror på att när jag stänger av datorn så är jag ledig. Jag slipper allt åkande mellan Degerfors och Kristinehamn och det är rätt skönt även om jag inte lider av det när jag gör det heller. Det är helt galet att Lucas slutar 7:an nästa vecka? Jag kan inte fatta vart tiden tar vägen jag kommer ihåg när jag slutade 7:an ju. Nu gör mitt barn det. Tiden rusar iväg och man får försöka att hänga med det är inte lätt för man inser inte hur snabbt ett år gått innan man är där.  När jag gick ur skolan så hade mamma och pappa och jag en tradition att åka ut och äta någon god middag för att fira att det var sommarlov. Den traditionen håller vi fast vid så nästa torsdag ska Lucas och jag och Mats hitta på något kul att fira in Lucas första sommarlov på högstadiet med. Mysigt och bäst att passa på när han fortfarande vill umgås med oss.

 
 

Jag såg bilder från Sergels Torg i går och Malmö ikväll, alla som hade samlats för att protestera. Det är ju helt galet att folk verkligen inte förstår bättre i dessa Corona tider. Men det bevisar ju bara hur lite man ändå tar detta på allvar. Varför gör man sådant frivilligt varför kan man inte respektera de begränsningar vi har. Någon sa att svenskarna inte tar detta på allvar för vi har aldrig haft en stor kris som typ ett krig eller liknande och det kanske ligger något i det. Vi är vana att göra vad vi vill när vi vill. Men nu kan man inte det men vi tar det inte på allvar. Jag är glad att vi inte gjorde som andra länder och stängde ner allt men det kanske hade varit bättre för över 4000 människor har dött hittills i Sverige på grund av Covid 19 och det är som att vi inte ens förstår det? Det är väldigt mycket människor och alla de har nära och kära som blir otroligt drabbade. Varför förstår ingen eller vill man inte förstå? Är man inte rädd om sig själv kan man ju vara rädd om sina nära och kära. De flesta som får det klarar det bra men man kan ju smitta de som inte skulle må bra av det. Idag kom ju även nya riktlinjer gällande resor i Sverige jag hoppas att alla tar sitt ansvar så vi kan få en lite mer normal sommar och semester.

Kramar Linda

Kommentera inlägget här: