livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

En härlig kväll på balkongen.

Kategori: Allmänt

Äntligen så är det varmt och skönt och ikväll har vi ätit mat ute på balkongen. Så himla mysigt. Passa på och njuta lite extra när Lucas är hemma för lite fredagsmys med mamma innan jag ska skjutsa in honom till hans pappa. Fredagar är väl veckans bästa dag? Jag tycker det är härligt för man vet att man har en hel och skön helg framför sig och det är underbart.

Det verkar som att äntligen har sommarvärmen kommit till oss också och det är underbart att sitta och känna solen värma mot kroppen. Min oroliga känsla och smärta är just nu under kontroll. Knäna är som de alltid är. Men det struntar jag i just nu. Gäller att fokusera på det sköna och bra. Det andra får man i alla fall acceptera. Men just det att faktiskt tänka att idag är det en lite bättre dag det är en härlig känsla.

I helgen har jag inga direkta planer ska ta dagen som den kommer och det ska bli så skönt. På söndag är det morsdag och vi ska gå ut och äta lite god mat och umgås lite med avstånd såklart men ändå det blir ett lagom firande. Det gillar jag, behöver inte ha någon present egentligen men gör gärna något roligt och mysigt med min familj.

Nu börjar det bli dags att skjutsa iväg Lucas och åka hem sedan och njuta av tystnaden. Det tycker jag är härligt ibland men inte för ofta för då är det inte kul. I helgen är det också fullt med trav och på söndag körs Elitloppet för tomma läktare. Det kommer kännas så konstigt att titta på ett tomt Solvalla men nu är tiderna sådana så man får bara acceptera det som det är.

Önskar er alla en härlig fredag kväll.

Kramar Linda

 

Kommentera inlägget här: