livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

En helt vanlig måndag

Kategori: Allmänt

Segt att komma upp i morse ungefär som vanligt den sista tiden. Men kan bero på att jag var vaken lite för länge igår men det är så lätt att fastna i en serie på netflix och tänka ska bara kolla lite till och vips har man tittat på ett helt avsnitt. Nåja det drabbar ju bara mig själv och jag vet ju att jag just nu har förmånen att styra min arbetstid ännu mer än innan. För jag kan i princip gå upp ur sängen och direkt in till datorn och jobbet. Funderar på hur det ska gå den dagen man ska åka in till jobbet igen. Duscha och fixa och äta frukost mm. Det känns väldigt avlägset just nu. Men det får vi ta då.

Idag har jag haft en halvgalen dag på jobbet, fullt med möten och telefonpass det slutade med att jag missade både lunchen och rasten men så blir det ibland. Det är väl en nackdel när man är hemma att jag tänker ska bara sen kan jag ta tex lunch. Men idag blev det inte så. Men jag svälter ju inte ihjäl på något sätt. Men imorgon hoppas jag på en lugnare dag. Imorgon ska jag fokusera på en arbetsuppgift. Jag tänker att det i alla fall ska vara mitt mål.

Måndagar är även vår tvättdag och idag var det även tvätta lakan dag det är väl lagom kul men det är skönt när man går och lägger sig i rena lakan. Som tur har jag världens bästa Lucas som hjälper till med tvätten och det är han grym på. Han kan han den killen.  Medans Lucas tog hand om tvätten åkte jag och fick mina naglar fixade. Det var dags för lite Linda tid och jag lägger inte mycket pengar på mig själv men naglar är något som jag verkligen gillar att ha fina. Känns som att jag kan vara värd det. Jag lägger inga pengar på smink, jag dricker inte vin varje helg så jag tänker unna mig fina naglar var femte vecka. Alla prioriterar olika för att må bättre och skämma bort sig själv och väljer mina naglar.

 
 

Det är så härligt att titta på klockan och hon är 19:05 och solen skiner så fint ute, gud vad mycket det gör med ljuset och solen. Det är så himla härligt att det är ljust och fint. Det är bara en månad kvar sedan börjar det bli mörkt igen. Jag tycker de kunde bestämma att vi ska sluta ställa om klockan varför kan vi inte ha sommartid jämt? Det borde väl vara en bra idé. Men som vanligt så får ju inget gå smidigt nej vi lever ju i krångliga Sverige så alla förändringar måste ta tid för att det bara är så. Nåja det spelar ingen större roll vad jag tycker men tycker att vi borde kommit längre i detta land. Men när det gäller sådana här saker så tar det evigheter till förändring.

Denna vecka ska jag fortsätta att öva mig på att ta en sak i taget och en dag i taget. Jag har en del tider att passa och jag har en del måsten på jobbet men om jag tänker på det hela tiden så blir det bara stressigt. Nej en dag i taget och en sak i taget. Fokus på rätt saker och hålla mig till planen det är så det får bli. Vi får väl se på fredag om jag har lyckats.

Hoppas att ni hunnit med att njuta av solen lite.

Kram Linda

Kommentera inlägget här: