livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

När man får svart på vitt att det blivit en förbättring!

Kategori: Allmänt

I morse var jag och tog nya prover och nu har jag läst mina värden på mina vårdkontakter. Kändes så himla skönt att mitt protein nu är uppe på en normal nivå igen så det som jag har ändrat i kost och extra protein tillskott hjälper. Även blodvärdet är lite bättre än sist och det känns också väldigt skönt.  Det är så härligt när man kämpar med något och får resultat det gör att man får en trygghet att det hjälper och att det kanske fanns en lätt och smidig väg att åtgärda mina brister på. Nu kanske det kan bli lite mindre oro och mer fokus på att må bättre igen. Ta tag i sådant som jag inte orkat eller haft energi till. Nu tar jag nya tag och börjar leva lite igen. För ett tag nu har jag känt mig i ett vacuum.

Vad lite det ändå behövs för att hoppet ska tändas igen, jag har bärt på en känsla av att även om jag har gjort allt rätt blev det fel. Läkaren försäkrade mig om att det inte är mitt fel men såklart så är den tanken svår att släppa när jag gjort allt och lite till och jag blev bara sämre och sämre. Men nu hoppas jag att vi gör rätt saker för att detta ska bli en långvarig ändring och att min kropp nu kan ta upp den näring jag behöver. Ännu en gång kände jag min kropp bäst jag visste att det var något fel på något sätt men jag visste inte bara vad det berodde på. Alla vet ju hur svårt och tufft det är att få rätt hjälp av vården och man slussas till olika instanser men till slut så blev det bra och det är jag så tacksam för. Man måste orka stå på sig och kämpa för att gör man inte det själv händer det inte mycket tyvärr.

Idag tänker jag tillåta mig att känna mig nöjd och glad allt är inte perfekt men idag är det en bra dag och det ska jag njuta av. Jag tänker att vi i Sverige i alla fall har det väldigt bra med fri sjukvård för alla. Jag tänker på hur det är i många andra länder där bara de rika för vård och de fattiga får ingenting i värsta fall. När man tänker så känner man ju ändå en lycka att man lever i Sverige.

Ha en riktigt härlig tisdag för det tänker jag ha, och då är tisdagar ändå den värsta dagen i veckan helt onödig egentligen men idag är det en bra tisdag!

Ta hand om er!

Kramar Linda

Kommentera inlägget här: