livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Nya tider nya lösningar.

Kategori: Allmänt

I och med att Corona har sitt grepp om oss i hela världen så har vi fått förändra ganska mycket. En del saker som jag tror kommer att leva kvar hos oss även efter Corona om det nu blir något efter. Vissa dagar tvivlar jag och när man börjar fundera på om detta virus bara dykt upp eller om någon hjälpt till på vägen. Det är en hemsk tanke men med allt skit som händer i världen så förvånar ingenting. Såg en äldre dam idag i permobil var och handlade i en affär hon var så trött på Corona sa hon. Hon hade precis blivit nekad att betala hennes klädesplagg kontant. Kassörskan förklarade lugnt att det berodde på Corona. Tanten sa med uppgiven röst. Jag är så innerligt trött på Corona och jag kan bara hålla med henne. Det är synd om de gamla och sjuka och jag förstår verkligen hennes frustration. De saker som jag tänker kan vara positiva efter Corona är att det är många företag/myndigheter som låter sina anställda jobba hemma. Det gör ju jag också och det tror jag att man kan använda sig mer av i framtiden. När man känner sig lite halvkrasslig kan man ju jobba hemma och slippa att riskera att smitta alla sina kollegor för ibland är man ju bara lite sjuk och då är det ju dumt att riskera att smitta någon annan. Något annat som jag tror har blivit en vana som kommer leva kvar är hur och hur ofta vi tvättar våra händer och använder sprit. Det är ju också något som är väldigt bra. Det finns ju inget ont som inte har något gått med sig heter det ju.

 

Idag när jag var på en shoppingtur i Karlstad så kom jag på hur himla längesedan det var jag var på Ikea. Jag har ju svårt att gå där pga. mina knän så jag drar mig för det. Men jag tänkte att några saker ville jag ändå ha därifrån. Jag gick in på deras hemsida kollade på några grejer jag ville ha och såg då att de hade något som hette Click and Collect. Det innebar att jag kunde göra min beställning hemma. Betalade och gjorde allt klart fick ett mejl med min order och vilken tid jag kunde hämta mina varor. När jag sedan kom dit så stod det exakt hur man skulle göra. Jag sms-ade ett nummer skrev mitt namn, reg numret på bilen och 4 sista siffrorna på ordernumret. Efter 1 minut kom en tjej ut med min Ikea kasse med mina varor. Hon kollade min order och mitt leg och ställde in kassen i bilen och vips så hade jag fått de saker jag behövde från Ikea. Kan det bli bättre. Jag var inte ens utanför bilen. Det kallar jag väldigt bra service och de fick en väldigt nöjd kund i mig.

I helgen är det min helg med Lucas och ikväll inviger vi el grillen på balkongen det ska bli så himla gott att få äta lite grillat såklart inte lika gott som att grilla på kolgrill men det är i alla fall gott. Sen blir det nog lite mys i soffan och Lets Dance och ikväll blir det en tidig kväll. Men jag är nöjd och glad med min lediga dag! Hoppas att ni med är det.

Kram Linda

Kommentera inlägget här: