livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

För första gången på ett och ett halvt år.

Kategori: Allmänt

Idag gjorde jag något jag inte kunnat göra på 1 ½ år. Lucas och jag tog en cykeltur. Allt eftersom mina knän har blivit sämre och sämre så har jag fått svårare och svårare att cykla. Det kan man ju tycka vore bra träning men finns flera problem dels att komma upp och av cykeln samt att trampa när varje gång du sträcker benet gör ont. Men idag provade vi och det gick, att det gick bra kanske jag inte skulle sträcka mig till men det gick. Det gjorde jätteont till och från men vi cyklade kanske 25 minuter och det är jag nöjd och glad för. Sen har jag en förmåga att känna att jag kanske hade kunnat göra det bättre och längre osv. Men idag gjorde jag det och nu får jag försöka vara nöjd. Det blir definitiv någon mer dag men ibland måste man vara nöjd med det lilla.

 

Vilken underbar sommarvärme vi har fått nu äntligen första dagen på sommaren på riktigt och det är ljuvligt. Lucas har badat idag för första gången i år och vi har ätit glass. Det har varit en helt magisk dag. En underbar ljummen kväll på balkongen och lite blogg skrivande får avsluta denna dag. Det tycker jag blir en bra dag på sommaren. Har så smått börjat att planera vår semester här hemma i vårt fina Sverige. En liten tripp med pappa till minnenas allé och en tur till Sveriges bästa storstad och sen kanske något mer ställe. Det kommer inte bli det som vi hade planerat men vi kommer göra det bästa vi kan som vi alltid gör. Bara vi kan få ordning och stopp på denna hemska pandemi så att vi kan få resa runt lite här hemma. Jag lovar att sköta mig och hålla avstånd och inte resa om jag är sjuk. Kan inte alla bara lova det och stoppa detta hemska. Jag vill ha min frihet tillbaka.

Imorgon är det den berömda tisdagen den dagen i veckan som är helt onödig men man måste ha den varje vecka. Nåja det är bara att bita ihop. Ska nog gå upp tidigt imorgon så man kan sluta jobba tidigt och kunna njuta av en skön eftermiddag i solen. Det är en av de förmåner man har med att styra sin tid och jobba hemma. Man kan börja tidigt och sluta tidigt. Det gillar jag i alla fall när det är sådana här fina dagar. Sitta inne och jobba länge kan vi göra när regnet öser ner ute för vips så har vi ett helt annat läge för att vi lever ju i Sverige. Men enligt metrologerna ska juni och juli bli väldigt fina och augusti lite mer normal. Men vi skiter i det nu och njuter av här och nu.

Kram Linda

Kommentera inlägget här: