livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Mitten av Livet

Kategori: Allmänt

Om några dagar så fyller jag 45 år och har man tur och hälsan någorlunda med sig i resten av livet så kan man ju ändå tänka att man är i mitten av livet nu. Man har bara resten kvar liksom, som tur är så vet vi inte hur länge man har kvar eller vad framtiden har för planer för just mig. Jag har aldrig haft speciellt mycket åldersnoja, jag är inte speciellt rädd för att åldras. Jag kan tvärtom tycka att det är ganska skönt att man har något en ålder där man bryr sig mindre och mindre om vad andra tycker och tänker. Så länge jag vet vem jag är och jag är sann mot mig själv så räcker det. Jag kommer inte vända in och ut på mig själv för att det ska passa någon annan. Jag är Linda och jag har fel och brister som alla andra har. De som inte tycker om mig de kan jag inte förändra, de som inte jag tycker om kan jag undvika. Man behöver aldrig vara dum eller elak mot någon men man behöver inte heller vara någon man inte är för att passa in.

Igår hade jag ett väldigt litet firande inför min kommande födelsedag med mina närmaste vänner. De som står mig närmast i mitt liv. De som vet nästan allt om mig och som tycker om mig precis som jag är. Men en sak slog mig när de var här igår och jag fick två jättefina orkidéer. Jag kan ju inte sköta om blommor, inte ens blommor som andra inte kan döda. De kan jag garanterat missköta. Men jag lovar här och nu att jag ska göra mitt bästa. För de är otroligt fina! Men det som slog mig var vet inte mina vänner detta? Har jag lyckats att få dem att tro att jag kan få blommor att överleva. Nåja det är som det är, men jag känner att jag ska göra mitt bästa för att få dem att överleva ett bra tag framöver.

 

Det finns massor i livet att vara tacksam och glad för, man kan inte få aldrig allt man vill och behöver men det är nog tur det för vad skulle då driva oss framåt? Om man hade allt och om man hade upplevt alla drömmar så skulle det ju bli otroligt tråkigt. Jag vet att jag har en massa saker att göra och uppleva, en del kanske jag lyckas med en del kanske jag inte kommer lyckas med och det är helt ok.

Kan inte låta bli och tänka på hur livet var för 20 år sedan då skulle jag fylla 25 år och hade vad jag tyckte hela livet framför mig. Blev livet så som den snart 25 åriga Linda hade föreställt sig? Både jag och nej kan man väl säga. Mycket av det som jag velat uppleva i livet har jag lyckats få uppleva. Det har inte alltid blivit så som jag önskat eller trott men det har gett mig en massa upplevelser       och erfarenheter. Jag har lärt mig av mina misstag, jag har nog blivit mer ödmjuk inför livet, sätter värde på det jag har mer än vara ledsen för det jag inte har i livet. Jag tror att en viss del av mig ändå är nöjd att jag har kommit hit som jag har gjort. Visst finns det en del som jag kanske borde ha gjort annorlunda men jag kan aldrig ändra något som redan varit. Jag kan bara påverka framtiden och den person jag vill vara nu. Så nu är det bara att ta tag i resten av mitt liv och jag tror att jag är på god väg. Jag är inte perfekt men jag är Linda och jag är stolt och glad för den jag är och att jag kan ge av mig själv och mina erfarenheter och hjälpa annat med stort eller smått.

Idag regnar det här utanför fönstret och jag ska bar mysa här hemma och njuta av min härliga sköna söndag.

Många kramar Linda

Kommentera inlägget här: