livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

När livet och tillvaron är oslagbar!!!

Kategori: Allmänt

Precis just nu sitter jag på en balkong och njuter av den härligaste solnedgången man kan önska. På underbara Västkusten. Kan inte låta bli att tänka tillbaka på detta händelserika år både på gott och ont. Ett år som blev allt annat än det vi hade önskat. När ett virus satte stopp för så mycket av det som vi brukar göra. Men det lärde oss även ganska mycket. Vi lärde oss att bli bättre på att tänka på vår egen hygien, hålla avstånd, att man kan jobba hemma, att man kan njuta av sommar och semester hemma i Sverige. Vi lever i ett underbart land. Vi har förmånen att leva i ett tryggt land jämfört med många andra länder. Jag hoppas att vi orkar hålla i nu när hösten snart är här så att vi kan få ett mer normalt 2021. Jag hoppas att vi kan fortsätta vara mer rädda om varann och våra medmänniskor. För många av de saker som blivit vardag i och med corona är saker vi ALLTID skulle hålla fast vid. Jag håller mina tummar att vi ALLA tillsammans kan fortsätta ta ansvar.
 Tyvärr så blev bilden fel men ni förstår ändå grejen. Jag kan inte rotera den i mobilen.
 
Idag blir det ett kort inlägg i bloggen. Lucas sitter nedanför mig och fiskar krabbor och vi har precis ätit en underbar 3 rätters middag. Jag känner en otrolig tacksamhet och glädje att fast jag har en hel del att kämpa med ändå lyckas njuta och göra sådant som vi mår bra av, sånt som ger mig energi att orka lite till. Årets semester har verkligen handlat om det. JAG har själv gjort det möjligt och jag har fixat allt själv precis som vanligt men skillnaden denna gång är att jag kan njuta av det och känna mig nöjd och glad. Ett litet steg i rätt riktning. 
 
Ta hand om er så ska jag fortsätta njuta lite till på balkongen!
 
Kramar från Lucas och mig 
 
 
Kommentera inlägget här: