livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Semester 2020

Kategori: Allmänt

Som alla vet så blev inte 2020 det år vi hade hoppats på. 2019 var verkligen inte mitt år, mycket hände med mig och min kropp. 2020 hade jag sett fram emot, ett år som skulle bli lugnare och skönare än vad 2019 hade varit. Tyvärr så hade jag helt fel. 2020 blev allt annat än vad någon av oss kunnat förutse. Men som alltid så får man gilla läget och göra det bästa man kan av den situation som man befinner sig i. Men eftersom det har varit ett res förbud i och med Corona så har man ju blivit tvungen att anpassa sig och det är ju en självklarhet. Men det är något som påverkat mig otroligt mycket för jag mår bra av att rymma från vardagen ibland och det är på våra korta resor mm som jag tankar ny energi. När jag inte haft den möjligheten så har det påverkat mig mer än jag kanske själv har insett.

Som tur var så har det varit ok att resa nu i sommar i Sverige. Att få uppleva en del i sommar har varit så himla skönt. Vi började vår semester med en tur till Dalarna och Sälen och tittade till vår fina stuga som mina föräldrar sålde 2005. Det var en härlig resa, många minnen som dök upp och kul att få göra det med Pappa och Lucas. Vi kände nog alla tre att det blev en speciell och mysig resa.

 

Sedan fortsatte vi med en tur till Göteborg och till Gothia Towers och där älskar jag att bo det har jag gjort i många år. När vi är i Göteborg så umgås vi alltid med våra vänner som vi har där nere. Det var otroligt härligt att ha tid att umgås. Det blev en bra mix med att umgås med vänner och att njuta av vår egen tid. Både Lucas och jag njuter av att bo lite lyxigt och njuta av livet. Leva lite snålare kan vi göra hela hösten och det är helt ok. För såklart så kostar det en del att semestra som vi gör på hotell. Men det är det vi njuter av, känslan att få ha den lilla extra lyxen. Det ger mig mer energi och glädje än vad jag kanske insett. Men det är också så att det är väldigt skönt att packa ihop och komma hem till vardagen igen.

Vi avslutade förra veckan med några nätter på Tanumstrand utanför Grebbestad det är också en av våra favoriter. Jag älskar att bo på havet. Det är otroligt härligt och lyxigt att bo 2 meter från havet. Att äta goda skaldjur som är det bästa jag vet är bara en extra bonus. Vi hade förra veckan ett helt galet väder så himla härligt. Soligt och varmt och bara njuta av tillvaron så himla underbart. Det är med en lugn känsla i kroppen som jag nu inser att semestern för detta år är slut för i år. Men det kommer att bli bra att börja jobba också.

 

Eftersom inte Corona inte har släppt taget om Sverige ännu och folkhälsomyndigheten fortfarande rekommenderar hemma arbete så väntar nu en höst hemma för mig. Det känns ju såklart lite extra tråkigt då jag verkligen vill vara på jobbet. Jag saknar mina underbara kollegor väldigt mycket men har jag klarat det hittills så kommer jag klara hösten också för att man måste.

Sedan läste jag något oroande i morse på nyheterna och det var att Corona spridit sig mycket på västkusten under sommaren men min känsla är att vi inte behöver vara speciellt rädda för vi har hållit våra avstånd, vi upplevde inte att det var speciellt mycket folk där vi var och när vi var där. Så bara att hålla tummarna att vi inte har blivit utsatte för något.

 

Kram Linda

Kommentera inlägget här: