livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Ljusaste tiden på året!

Kategori: Allmänt

Nu är midsommarhelgen här och det betyder att den ljusaste tiden på hela året är här. Det är så himla härligt med denna ljusa tid. Såklart finns det många härliga tillfällen när ljuset inte är lika ljust som nu. Men jag tror på riktigt att det påverkar oss mycket att vi får tanka d vitaminer genom solen och ljuset. Jag vet i alla fall vet jag när jag mår dåligt så mår jag ändå lite bättre när det är ljust och fint. Det gör att humöret ändå är bättre, även om kroppen mår mindre bra så kan känslan ändå vara bättre. Denna midsommar tror jag vi kommer att minnas länge det var en otrolig helg med så himla fint och skönt väder. Man letade efter skugga och svalka jag vet inte när det hände senast? Det är härligt och det ger energi som vi behöver till mörkare och jobbigare dagar. Bara vetskapen och minnet av denna ljuvliga helg gör det att tiden framåt kommer bli lättare.

Våra minnen är ganska rolig företeelse, vad vi kommer ihåg och på vilket sätt det fastnar. Jag kommer ihåg vissa saker jättebra. Andra minns jag inte alls visst är det märkligt. Till och från känner jag mig nästan dement. För jag tycker att jag glömmer sådant jag borde komma ihåg. Namn på folk kan jag bara tappa. Det är otäckt men sådant som påverkar mig starkt kommer jag ofta ihåg på både gott och ont. Som jag har skrivit om innan så är jag en känslomänniska och det kan säkert det påverka också. För när jag blir berörd av något så fastnar det. Sen har jag också ett märkligt minne när det gäller saker som folk berättar för mig. De kommer jag också ihåg. Det är alltid bra att minnet finns i vissa tillfällen i alla fall.

Nu börjar snart semestern för många i detta land. En semester som kommer att bli allt annat än normal. Vi ska åka till två olika ställen i sommar och jag hoppas att vi gör rätt. Men det kommer att bli en semester här hemma i vilket fall som helst. Det man är rädd för att alla inte är lika bra på att hålla avstånd med mera. Det är ALLAS ansvar att se till att inte smittan stiger igen.

Kram Linda  

Kommentera inlägget här: