livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

En mycket bra dag!

Kategori: Allmänt

Idag hade jag videomöte med dietisten i Lindesberg, det är så himla smidigt att man kan träffa vården hemma från sin egen soffa. Speciellt när man har besök med någon som man inte behöver träffa personligen. Detta kanske kan vara ett alternativ även när Corona är över. Man skulle ju tom kunna ha en sådan träff på jobbet. Man sparar ju på det sättet helt otroligt mkt tid. Hon hade kollat mina provsvar och vi är båda överens om att vi är på rätt väg och de åtgärder vi gjort har verkligen gett resultat. Det känns skönt för jag har inte ändrat så mycket ändå. Men det verkar i alla fall nu som att vi har hittat sätt att hjälpa kroppen att komma i balans. Jag är så otroligt glad och lättad över att må bättre. Det är inget jag tar för givet för jag vet hur snabbt det kan ändras och det gäller att njuta av här och nu det gäller allt egentligen. Man får leva här och nu och göra det bästa av det för morgondagen vet man inget om.

Det jag vet är att det är fredag imorgon äntligen, denna bästa dag på veckan det ska bli så himla skönt och jag ska sluta tidigt och bara njuta av helgen och det ser jag fram emot jättemycket. Jag hoppas på fint väder och lite mindre vind. Men är solen framme så får man vara nöjd. Ingen mer snö i alla fall hoppas jag.

 

Idag är det torsdag och hemma hos oss betyder det städdag. Det är så himla skönt att ha en speciell dag när man fixar det och när det inte är en dag på helgen utan man har helgen fri från måsten det gillar jag. När jag tidigare hade kontaktbarn varannan helg och barnledigt varannan så var det ännu viktigare att ägna helgerna åt barnen. Den tiden kan jag sakna, men det finns ju inget som säger att jag inte kan göra något sådant igen när jag mår bättre. Det vore så himla mysigt och det är en härlig känsla att göra skillnad för någon på riktigt för det finns otroligt många barn som far illa i vårt samhälle som skulle behöva få vara barn och bara komma bort från sin hemma miljö. Så är det något du funderar på att göra så kan jag varmt rekommendera det.

Ingenting kommer att vara sig likt på mycket länge tror jag även en lång tid efter Corona. Det är så himla mycket som påverkas av detta. Tänker man på alla förändringar som har hänt på grund av Corona så blir det riktigt otäckt för ingen trodde väl att detta kunde hända. Tyvärr så är det nog många som fortfarande inte förstår. Men jag hoppas att alla orkar hålla i och hålla ut så vi kan få tillbaka våra vanliga liv eller så mycket det bara går i alla fall.

Kramar Linda

 

Kommentera inlägget här: