livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Karma!

Kategori: Allmänt

Igår så skrev jag ju om lyckan att ha vänner som finns där för en även om man inte alltid hinner höra av sig, idag fick jag ännu ett bevis på att vissa människor inte klarar av just detta. Inget som har hänt mig personligen just nu men vi har kanske alla upplevt det någon gång. Om ni inte har det var glada för det. Inget som är speciellt kul. Varför är vissa människor så envisa och egoistiska att de inte kan tänka på andra utan när det gynnar dem själva. Jag har aldrig förstått sådant tänkande för det är så himla långt från hur jag själv fungerar. Visst man kommer inte överens med alla, man kanske inte vill umgås med alla. Men varför kan man inte bara säga det? Om en person gör mig något så kan jag förlåta. Jag kan också tänka mig att ge människor en andra chans. Varför vissa människor har så himla svårt att göra det? Allt detta har fått mig att tänka till ordentligt ikväll och sådana människor som inte vill eller kan ge människor en andra chans eller förstå att alla har vi fel och brister men vi kan mena väl men det ibland blir fel. Dessa människor orkar jag inte med. Varför är det så svårt? Svaret kommer jag nog aldrig få för jag tror det är väldigt individuellt och jag är bara helt säker på att så är inte jag och kommer aldrig att bli heller.

 

Tror ni på Krama? Ibland hoppas jag att det man ger får man också tillbaka kanske inte direkt men någon gång så kommer det utjämnas. Människor som gör andra illa varför ska de alltid komma undan med allt? Nej jag hoppas och tror att de kommer sitt de också förr eller senare. När det händer så kommer det nog inte kännas lika bra som när man är på andra sidan. Det gör det väl aldrig. Mitt problem är nog egentligen tvärtom jag vill finnas här för alla, jag vill att alla i min närhet ska må bra och jag sätter ofta mig själv sist och då är man ju snäll mot alla andra men inte mot sig själv. Det är verkligen jättedumt. För vem kommer tacka mig för det? En klok kvinna sa en gång för längesedan till mig att det är bra att hjälpa andra men inte på bekostnad av sig själv. Det är inte alltid så lätt för jag vill verkligen hjälpa om jag kan. Men jag behöver också lära mig att tänka på vad jag vill och behöver. För om inte jag tar hand om mig, vem gör då det?

 

Det är inte bara att ändra kroppsform, ja det var ju planerat men att rensa garderober och köpa nya kläder är inte alltid kul eller billigt. Det värsta är att packa ner sådant som jag tycker om sådant som jag har haft och känt mig fin i men nu är det alldeles för stort. Ja såklart är det bra för min kropp och knän men det är inte bara glädje. Så klart är detta ett lyxproblem men det är ändå lite trist. Men helt ärligt att unna mig nya kläder är visserligen dyrt men det är också såklart väldigt roligt. Kul att titta på nya kläder och det gör att suget att handla har kommit tillbaka. När man rensar i garderoben så skapar man ju även utrymme för allt det fina nya.

Idag gick jag in på 8:e veckan som jag har jobbat hemma. Två månader det är smått galet när man tänker på det. Undrar hur det kommer att kännas när allt är som vanligt igen och man ska åka in till jobbet igen. Det som jag vet att jag kommer vara extra glad för är att få umgås med mina kollegor igen. Jag kommer ha så mycket socialt att ta igen så de kommer väl bli trötta på mig. Men just nu får man vara glad för att jag kan och får jobba hemma. Det är ju iallafall säkrare för mig att vara här hemma mesta tiden. Men tycker inte ni som jag att denna Corona kan vara över snart.

Ta hand om er och ha en underbar måndag kväll.

Kramar Linda

Kommentera inlägget här: