livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Långhelg.

Kategori: Allmänt

Idag har jag tagit långledigt och det firade jag med att besöka tandläkaren. Roligare kan man ju ha. Nu är jag inte rädd för att gå till tandläkaren men jag kan väl gärna erkänna att jag gärna låter bli. Jag borde ha varit där för ett tag sedan men jag har inte haft kraft och ork att ta tag i det också. Energin räcker bara till begränsat med saker. Men när en av mina tänder gick sönder och började göra ont så var det inget som kunde vänta så det blev att komma iväg snabbt. Jag är tvungen att rotfylla och laga min trasiga tand. Idag var mitt första besök och om en månad ska det göras klart. Det kommer bli både dyrt och kanske lite smärtsamt men det måste göras.

Just idag när jag vaknade kändes det som att jag hade ont i varje liten del av kroppen. Det är verkligen så konstigt och det gör mig ledsen och lite uppgiven. Jag vet att det alltid går upp och ner men det gör mig ändå så himla uppgiven när jag inte kommer upp ur sängen utan att ta medicinen innan jag går upp. Dessa mornar är det skönt att jobba hemma för jag måste inte stressa upp för att komma iväg till jobbet. Jag kan ligga kvar en stund till och låta medicinen hjälpa.

 

Det känns som väldigt mycket vardagslyx att få vara ledig i fyra dagar, det är exakt det som jag behöver, det blir bra återhämtningstid för mig. Lite skön sovmorgon och lite extra mys tid med Lucas. Han ska ju givetvis vara en del med sin pappa också under långledigheten. Men det är bara roligt att han kan få bestämma lite mer vart han vill vara. Jag hoppas att det kommer bli fina dagar också så man kan sitta ute i solen och njuta lite också.

Jag har egentligen ingenting planerat och det är väldigt skönt, man kan göra exakt vad man vill. Man har inga tider att passa och inga måsten. Ska försöka få lite ordning här hemma också men ingen stress utan bara kunna plocka och greja lite så att man få undan lite när man ändå är ledig. Känns väl inte jättekul men det är skönt ändå när det är gjort. När man jobbar och har en massa måsten och läkarbesök mm så hinner man inte allt man vill och behöver göra. Men när man är ledig så kan man göra lite nytta mellan varven.

Kramar Linda

Kommentera inlägget här: