livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Roadtrip

Kategori: Allmänt

 

Idag är det en härlig och solig lördag och vi hade inget planerat direkt. Vi tog en liten sovmorgon och sen gav vi oss av mot Eskilstuna. Vi hann ungefär en mil hemifrån när vi hamnade i bilkö på grund av en trafikolycka. Det får en att tänka till lite extra när man ska ge sig ut på vägarna. Jag är sällan rädd för att åka långt eller att köra bil. Men när man ser flera mosade bilar så tänker man att vad lätt det är hänt att det faktiskt ska hända något. Hoppas att det gick bra med alla inblandade. Men om man är rädd för olyckor hela tiden så hade man ju inte kommit någonstans. Men man kan ändå tänka med huvudet när man kör bil, hålla avstånd och vara uppmärksam på vägen och trafiken. Gör man det så har man i alla fall gjort det man kan. Sen beror det ju på hur andra kör också det kan man ju aldrig styra.

 

Vi hade en toppendag Lucas och jag, det är verkligen mysigt att åka iväg, extra skönt att få komma iväg hemifrån. Just när vi åker bil så har vi alltid trevligt och det är något både Lucas och jag tycker är kul. Det är mysigt att få tid tillsammans man hinner prata, vi sjunger, idag lyssnade vi även på podd som Lucas valde. Vi stannade och åt god mat och vi njöt av en härligt fin dag. Nu när man inte reser och åker omkring så mycket som innan så uppskattar man det mer på något sätt det är ett otroligt fint land vi lever i. Rapsfälten lyser otroligt fint i solen. Man sätter värde på de små sakerna i livet. Man får hitta på nya saker att göra och det kan också bli mysigt även i dessa Corona tider.

 

Nu är vi hemma igen och ordningen är återställd, jag pysslar med sådant som jag behöver här hemma och Lucas spelar dataspel med sina kompisar. Men det är helt ok, han har ju umgåtts med mamma hela dagen så förstår att han vill spela och prata med sina kompisar. Även jag kan tycka att lite egen tid är skönt så här på kvällen, finns ju alltid saker man borde göra men man kan ju inte behöva vara duktig hela tiden. Idag är det lördag och då ska man njuta av sin lediga tid så jag tänker bara göra lagom med saker, inte stressa bara gör det jag vill just nu.

Idag blir det mer bilder än text i bloggen men ibland kan en bild säga mer än tusen ord.

Kramar Linda

 

 

Kommentera inlägget här: