livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Tillfällen-chanser!

Kategori: Allmänt

Ibland händer något och man får ett tillfälle att göra något man inte ens visste att man ville eller kunde. En av mina bästa vänner håller på och utbildar sig till massör. Hon gav mig ett erbjudande att prova att tejpa mina knän. Det är kinesiotejp och hur man behandlar med det som hon precis lärt sig och frågade mig om jag ville prova. Jag är inte rädd för att test något nytt det värsta som kan hända är ju att det inte fungerar och ont har jag ju ändå hela tiden. Men jag måste säga att hittills har det bara känts bra. Det gör inte ont på något sätt och det känns som att knät är mer på plats. Man får ta de små tillfällena i livet att testa och prova sig fram för att kunna se om situationen kan bli något drägligare. Men hade hon inte tänkt på mig och mina knän så hade jag nog aldrig provat. Ibland så måste man tänka lite utanför boxen. Man kan ju komma på något som kan lindra lite i alla fall. Det kommer ju givetvis inte göra min trasiga knän hela igen men det kanske kan underlätta lite i alla fall.

 

Idag ringde de också från vårdcentralen om att de hade fått tillbaka remissen min läkare skickat till Ortopeden för bedömning av mina knän. De tar inte emot remisser just nu på grund av läget med corona. Det förstår man och vi får helt enkelt vänta till hösten och se hur läget är då. Det är konstigt hur man fungerar som människa. När min läkare sa att hon tyckte att det var dags att skicka remissen till ortopederna så blev jag nästan lite rädd. Mest för att jag kände att jag nyss hade gjort en stor operation och kanske det var några till på gång inom en överskådlig framtid. Men nu när jag fick tillbaka den remissen hon skickad kände jag mig lite ledsen och besviken. Man är liksom aldrig nöjd. Men jag hade ju hunnit ställa in mig på att det skulle hända något nu. Men så blev det inte så nu är jag tillbaka till det vacuum jag var i tidigare. Så man får ställa om igen.

Imorgon är det dags för nya prover igen och då ska jag få svart på vitt hur kroppen egentligen mår. Det ska bli ytterst intressant och se om de åtgärder jag gör varje dag spelar roll. Det borde det ju göra kan man tycka men det är ingen idé att ta ut något innan man vet. Såklart så kan inte värden vända på en gång men jag hoppas att det kan fortsätta att gå åt rätt håll. Håll tummarna.

Idag har det varit en dag som var fullt upp på jobbet, det gillar jag tiden går fort och det händer lite olika och det gillar jag. Tror jag är beroende av att ha variation för att trivas. Såklart börjar det bli väldigt tufft att sitta här hemma och jobba själv varje dag. Men jag gör det ju för att fortsätta att må bra och det är huvudsaken. Men det är min 9:e veckan hemma nu och för en social och pratglad person så är det tufft man känner sig lätt lite isolerad. Men flera av mina kollegor ska vara hemma och jobba mer. För att vi ska fortsätta att hålla oss friska.

Kram Linda

Kommentera inlägget här: