livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Våga.

Kategori: Allmänt

Dagens blogg handlar om att våga, ta ett steg i okänd riktning, det behöver inte vara fel. För om man inte chansar ibland så kan man ju gå miste om mycket kul. Såklart kan man också bli besviken och ledsen när det inte blir som man hoppats. Men om man inte vågar alls så blir det ju väldigt trist. Jag är en person som gillar att våga lite extra ibland. Men självklart under kontrollerade former. Det passar mig jag tänker att det är dumt att inte ens prova. Som man säger man måste våga för att vinna och det händer att det inte alltid blir en vinst men då har man i alla fall vågat ta chansen som fanns framför en. Så ni som ibland funderar på att våga lite mer än ni gör. Så kan jag varmt rekommendera det, man kan uppleva många trevliga och roliga saker.

 

Jag har varit ute på en lång roadtrip i helgen och det som slår mig är, att vi lever i ett otroligt fint och rent land. Alla fina sjöar som förgyller vår natur. Det är ingen hemlighet att jag älskar västkusten med havet. Men jag gillar också fjällen och de stora fjällen som dyker upp här och där. Jag ska göra detta oftare åka runt och kolla lite i vårt land. I år kommer vår semester se annorlunda ut och vi kommer i större utsträckning få resa runt mindre men då kanske roadtrips kan vara något. Man kan ju ta lite olika åt olika håll.

 

Det är verkligen ett märkligt väder ute ena stunden sol och varmt sedan halv storm och idag när jag var uppåt i landet och åkte så var det även regn och hagel. Visst är det konstigt i Maj månad men inget är ju som vanligt så varför skulle vädret vara det? Ja ja det är tur att man har ett tak överhuvudet inte alla har det.

En härlig lördag blev det i vilket fall som helst och man får väl njuta inne om det ruskar och blåser ute. Värmen kommer väl och då blir det väl som vanligt 25 grader och gassade sol. Men tills vi kommer dit får vi hålla oss positiva och hitta på något mysigt att göra hemma i värmen.

Ha en härlig lördag!

Kram Linda

Kommentera inlägget här: