livetpamittvis.blogg.se

Det här är en personlig blogg om Livet, mitt i synnerhet. Vad är det som driver mig framåt, vad är viktigt för oss i vardagen. Tankar och funderingar och en del personliga åsikter. Följ mig gärna på mitt nya äventyr som Bloggare.

Vän, vem är det?

Kategori: Allmänt

Har ni tänkt på alla våra vänner har olika mening och syfte i våra liv, det finns dem som är oss väldigt nära under vissa tidpunkter i vårt liv men sen så kan samma person eller personer vara mer avlägsna och det är nog bara så det är. Men som jag nämnde häromdagen så kan man vara väldigt bra vänner även om man inte alltid ses eller hörs. Men så finns det de där vänskapen alltid ska vara på deras villkor och det är inget jag förstår. För mig så betyder alla mina relationer att man ger och tar och så även med mina vänner. När jag behöver ha tips och råd och stöttning så vill jag att de som betyder mest för mig ska vara där. Med riktiga vänner så ska man kunna säga väldigt mycket, jag tror ingen person lämnar ut allt om sig själv och det ska man inte behöva heller. Men en vänskap ska handla om att ge och ta, så klart så kanske man inte gör båda samtidigt och det behöver man inte heller. Men det som kan fel är när det när det handlar mer om en person än om båda. Det gillar inte jag.

 

Visst har jag en del vänner som under mitt liv har varit väldigt nära men som inte är det just nu och det kanske inte blir så igen. Men så kan man ju glädjas åt den tid man hade en gång. Det är i alla fall något som jag bär med mig alla mina möten med olika människor och för varje enskild människa så blir det ju även en delvis ny version av mig själv för beroende på vem jag umgås med så förändras man lite. Man lär sig nya saker om sig själv genom andra och det tycker jag är väldigt spännande när man får ahaupplevelser och bara tar det för vad det är och tar åt sig och lär sig och får insikt. Är det något jag har lärt mig i livet så är det att sätta värde på de människor jag har runt mig. Ingen finns för alltid och då menar jag inte att vi alla ska dö en dag. Utan mer att i olika perioder har man behov av olika människor. Men det betyder inte att de man inte har så intensiv kontakt med inte betyder något utan det har bara blivit så.

 

Jag vet att jag inte skulle klara mig utan mina underbara vänner de som jag kan skratta och gråta med som gläds med mig när livet går bra och som tröstar när man kör fast och tror att man tappat fotfästet. Ni lyfter mig ofta ibland mycket oftare än ni tror. Jag är en väldigt social person som tycker om människor och som tycker om att lära känna folk på djupet. Jag får ofta höra att jag är väldigt personlig i denna blogg och i mitt sätt att skriva och det är jag för det är sådan jag är. Även när jag inte skriver blogg. Jag är öppen för att jag har inget att dölja varför skulle jag? Så intressant är jag inte och så speciellt är inte mitt liv. Jag är ärlig med vem jag är och den som inte gillar det kan välja bort mig. Det är bättre för jag kan inte hålla på och ta hänsyn till folk hit och dit. Alla väljer själva det gör vi alla. Så istället för att vara ledsen och besviken på personer så får man acceptera att man är olika men valet är alltid mitt om vem som jag ska umgås med. Vem ska jag ge av min tid och min kraft. Jag kommit fram till att det gör jag till dem som förtjänar det.

Till sist vill jag ge all min kärlek och tacksamhet till alla mina fina vänner ni är BÄST och ni vet vilka ni är och att ni har en stor plats i mitt hjärta!

Kramar Linda

Kommentera inlägget här: